rogerroa 2015-06-10 15:36:15

Administrasjon og styre

Røa ILs administrasjon holder til i klubbhuset og består av følgende personer:

Roger Bjørn Haugen, daglig leder, roger@roail.no

Erling Ruud, erling@roail.no

Harald Helverschou, regnskapsfører, harald.helverschou@roail.no

 

I tillegg har Fotballgruppa disse ansatte i sportslige/administrative stillinger:

Ola M Loe, fotballsjef barnefotball og akademi, ola@roail.no

Stein Ellingsen, fotballsjef ungdoms- og seniorfotball, stein@roail.no

 

Hovedstyret i Røa IL, etter årsmøte 30. mars 2017

Jon Tufte-Johnsen, styreleder

Olaug Villanger, nestleder (informasjon)

Lene Wik Alfredsen, styremedlem (økonomi)

Håkon Dahl, styremedlem (sport)

Alf P Bjercke, styremedlem (anlegg)

Thomas Berg Nielsen, styremedlem (fotball) 

Rune Lorenzen, styremedlem (langrenn)

Christen Møller, styremedlem (bandy)

Kristine Wangen, varamedlem (organisasjon)

Kathrine Godager Nordby, varamedlem (barneidrettsansvarlig)

 

Styret

Styret er klubbens høyeste myndighet mellom årsmøtene. Noen saker kan ikke styrebehandles, men må behandles av årsmøtet. Det gjelder saker som fremgår av «Årsmøtets oppgaver», og saker som er av ekstraordinær karakter eller av betydelig omfang i forhold til klubbens størrelse og virksomhet. Dersom styret er i tvil, bør saken opp på årsmøtet.

Lovpålagte oppgaver for styret:

  • Sette i verk årsmøtets og overordnede organisasjonsledds regelverk og vedtak
  • Påse at idrettslagets midler brukes og forvaltes på en forsvarlig måte, i samsvar med de vedtakene som er fattet på årsmøtet eller i et overordnet organisasjonsledd og sørge for at idrettslaget har en tilfredsstillende organisering av regnskaps- og budsjettfunksjonen og en forsvarlig økonomistyring
  • Etter behov oppnevne komiteer, utvalg eller personer for spesielle oppgaver og utarbeide mandat/instruks for deres funksjon
  • Representere idrettslaget utad
  • Oppnevne en som er ansvarlig for politiattester

Andre viktige oppgaver:

  • Planlegge og ivareta lagets totale drift, herunder mål- og strategiarbeid, budsjett og regnskap
  • Påse at idrettens retningslinjer for aktiviteten i idrettslaget blir fulgt
  • Stå for idrettslagets daglige ledelse
  • Arbeidsgiveransvar for eventuelle ansatte
  • Legge frem innstilling til årsmøtet på kandidater til valgkomité
  • Oppnevne to personer som i fellesskap skal disponere idrettslagets konti, og sørge for at de er dekket av underslagsforsikring
  • Oppnevne eller engasjere regnskapsfører
  • Lage årsberetning fra styret til årsmøtet
  • Oppdatering av klubbhåndboka

Styremedlemmene kan velges til spesifikke oppgaver som kasserer eller sekretær på årsmøtet, eller styret kan selv fordele oppgavene. Fordelingen av oppgaver bør beskrives, slik at folk ser hvem de skal kontakte i ulike saker.

 

Styrets arbeid

Hovedstyret møtes i hovedsak en gang pr måned, med unntak av juli. Møtene holdes i klubbhuset og ledes av styreleder.

Styret er vedtaksført når et flertall av styrets medlemmer er til stede. Vedtak fattes med flertall av de avgitte stemmene. Ved stemmelikhet er møtelederens stemme avgjørende. Styremedlemmene plikter å respektere et styrevedtak, selv om det er fattet mot vedkommendes egen stemme.

Styremøter kan avholdes per e‑post eller per telefon, se lovnorm § 10. Det skal alltid føres protokoll fra styremøtene.

Hvert styremøte bør innledningsvis starte med spørsmål om det foreligger mulig inhabilitet i noen av sakene, og behandlingen av inhabilitet skal alltid protokolleres. Om inhabilitet, se lovnorm § 9.

Utvalg/komiteer

Mandat og oppgaver for utvalg/komiteer som er lovpålagte, går frem av klubbens lov. Det gjelder valgkomité og kontrollkomité.

For de styreoppnevnte utvalgene bør ansvar og hovedoppgaver for utvalgene beskrives av styret selv når styret vedtar å opprette utvalgene. Slik blir det lett å finne ut hva de tillitsvalgte i komiteer og utvalg kan og skal gjøre. Beskrivelsen bør inneholde hvordan utvalget/komiteen er bygd opp, og hvilket mandat og hvilke oppgaver utvalget/komiteen har.

Aktuelle styreoppnevnte funksjoner/utvalg:

  • Sportslig ansvarlig/utvalg
  • Hovedtrener
  • Trener
  • Dommeransvarlig/utvalg
  • Anleggsansvarlig/utvalg
  • Utdanningsansvarlig/utvalg
  • Dugnadsansvarlig/utvalg

Ansatte

Klubben bør beskrive stillinger/funksjoner der det er ansatte, eventuelt med et organisasjonskart og kontaktinformasjon.

 

Aktiviteter

25.10.2017
Svømmetrening med triatlongruppa for ungdom 10-19 år. Vi begynner onsdag 6 september!

19:00 - 21:00

Sogn Bad

26.10.2017
Fotball 2010

17:30 - 19:00

Røabanen

15.11.2017
Etterskolebandy 2017

14:30 - 16:15

Bogstad Kunstisbane